Cíl
Definování zásad umisťování reklamy v centru města. Omezení reklamy ve veřejném prostoru (mobiliář, reklamní stojany, apod.). Doporučení pro umisťování reklamy a označování provozoven.
Anotace
Jak napsal dánský architekt Jan Gehl, nejdříve formujeme města a města pak formují nás. A týká se to i vizuální stránky prostředí, ve kterém se pohybujeme.
Přemíra nevkusné, nejednotné a předimenzované reklamy, zásahy reklamních nosičů do veřejného prostoru – to všechno odpoutává naši pozornost, ztěžuje pohyb, snižuje požitek z času tráveného ve městě a v neposlední řadě degraduje naše estetické cítění. Jde o vizuální smog.
Řešením je zpracování manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven. Už i města velikostí blízká Kyjovu (Znojmo, Mikulov, Uherské Hradiště…) se touto oblastí zabývají. Kyjov se k nim musí připojit. Výrazně tím centrum města zatraktivní pro jeho obyvatele i návštěvníky zvenčí.
Jak?
- Provedení monitoringu a vyhodnocení stávající situace do šesti měsíců.
- Zpracování Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven do roku od provedení monitoringu.
Odkazy
Vizuální smog & byznys: Přednáška Veroniky Rút Novákové v Kyjově
http://www.veronikova.com/project/vizualni-smog/
http://www.mesto-uh.cz/reklamy
https://www.stream.cz/gebrianvs/10007484-znojmo
Garanti
